zaterdag 1 december 2012

SEPHORA medium make up palet + Hoe bestel je online? (voor de Belgen)




Wauwie! Mijn eerste post op onze nieuwe Blog!! Lekker spannend. Ik begin meteen met een review over het SEPHORA medium make up pallet. Ik kreeg dit pallet een maandje geleden (cadeautje van mijn vriendje) en ben er dol op. Op het internet vind je veel reviews over zijn grote broertje (de color pop-up store) , maar ik vond veel minder info over dit schattige setje. Nochtans is het echt een super hebbeding. Het is mooi, compact en de kwaliteit van de producten is echt goed.

Het grote probleem is dat Sephora maar geen winkels opent in ons kleine belgenlandje. Maar dat betekent niet dat je niet aan Sephoraproducten kan geraken! Je kan natuurlijk een trip naar Nederland of Frankrijk plannen, maar bestellen via internet gaat even goed, als je maar weet hoe. Daarom leg ik in het tweede deel van mijn post uit hoe je sephoraspulletjes bestelt via internet.


REVIEW

De verpakking

Ik heb het paletje online besteld (straks meer hierover), waardoor het geleverd werd in een mooie rode doos van Sephora. Echt leuk!  
Het palletje zat nog in een kartonnen doosje waarop alle ingrediënten vermeld staan en men uitlegt wat wat is. Ik heb het gelezen maar omdat het niet praktisch is slingert het kartonnetje nu ergens in mijn kast. Het paletje zelf is dan weer prachtig qua design. Het heeft zoals je ziet de vorm van een zakje, echt schattig en een mooie print op de voorkant met een blinkende roze streep. Je kan het openklappen en beiderzijds een schuifje eruit halen. 
www.sephora.fr

Pluspunten zijn: -De grote spiegel
                             -Het paletje valt niet open
                             -Het is zo onweerstaanbaar schattig

Minpunten zijn:-Wees voorzichtig bij het opendoen (belangrijke tip!)
                              (anders zit je vinger misschien wel onder lipgloss)
                            -Het paletje is kleiner dan het eruitziet op foto
                            -Hou je paletje proper (anders wordt het oogschaduwgedeelte snel vuil)



De inhoud

Het eerste wat je natuurlijk wilt weten is: Wat zit erin?

* 33 oogschaduws
*3 eyeliners
*12 lipglossen
*4 blushes
*2 bronzers
*1 grote spiegel


De oogschaduws


De oogschaduw zijn goed gepigmenteerd. Er is variatie tussen mat en shimmery/glitter! Dat vind ik leuk want veel paletten hebben maar 1 finish. Ik vind het wel jammer dat sommige kleuren er anders uitzien als je zo op je oog aanbrengt. Ik heb ze al veel gebruikt en daarom ziet het palet er op deze foto's er niet meer nieuw uit.

De bovenste rij bevat 6 zeer lichte kleuren. Daarom gebruik ik deze als highlighters voor op mijn wenkbrauwbot. Ze zijn echt heel mooi. Wel allemaal met glittertjes maar dat vind ik juist mooi.


De tweede rij vind ik persoonlijk de mooiste. De eerste 3 kleuren zijn heel bruikbaar. Vooral de tweede kleur (een soort oudroze) heb ik echt al veel gebruikt. Deze zou ik gebruiken voor op je bewegend ooglid. De laatste drie zijn een stuk feller. Ze zijn heel mooi maar ik heb enkel nog maar geëxperimenteerd met de groene. 



De derde rij lijkt op de rij ervoor maar dan donkerder, mooie kleuren. Te gebruiken op verschillende manieren.

De vierde rij bevat donkere kleuren die ik gebruik voor in mijn crease. Sommige kleuren brengen minder gemakkelijk aan dan andere. Een beetje jammer maar toch nog steeds goede oogschaduws.



De vijfde rij vind ik minder goed, De kleuren zien er aangebracht anders uit dan je zou denken en brengen minder gemakkelijk aan. Heel donker allemaal. De kleur links is een zwart met zilveren glittertjes. Deze kleur heb ik wel al veel gebruikt en is echt leuk. Het paars en blauw vind ik moeilijk te gebruiken. Je krijgt nogal rap het uitzicht van een blauw oog. Misschien lukt het wel als ik een beetje meer oefen. We zullen zien..


De laatste rij bestaat uit drie eyeliners (links in het doosje, zie eyeliners) en de drie laatste oogschaduws (rechts). De middelste kleur vind ik leuk. De andere heb ik nog niet echt uitgetest.


De eyeliners
Je krijgt drie eyeliners. Mooie kleuren maar ik heb het gevoel dat ze een beetje vervagen qua felheid als je ze even op hebt. Je brengt ze ook aan met een penseeltje wat niet iedereen even handig vindt.
Conclusie: prima eyeliners maar niet perfect 

De lipglossen


Toen ik het kocht vond ik het eigenlijk een beetje jammer dat ze erin zaten. Maar ze zijn zo pretty! In het begin bracht ik ze aan met een penseeltje maar nu doe ik het gewoon met mijn vinger. Ik vind het wel jammer dat het een beetje raar is om mee te nemen als je weggaat. Het palet past wel denk ik in bijna elke handtas maar ik haal toch liever gewoon mijn lippenstift/lipgloss boven in plaats van zo'n heel pallet. Komt een beetje raar over...

Blushes en bronzers


Een woord : WAAUW.. 
Wat een mooie kleuren, echt heel mooi. Wat roze, wat peachy, sommige met een beetje sparkle!
Echt prachtig maar...  zo'n kleine vakjes. Ik had dit al gelezen op internet maar had gedacht: "oh valt wel mee", maar ze zijn echt wel klein. Een blushkwast past er niet echt in (tenzij je alles vuil wilt maken). Je moet dus een beetje creatief zijn om ze aan te brengen maar het resultaat is wel erg mooi dan.

Met flits

Zonder flits

De spiegel


Bruikbaar! Groot en je kan de hoek een beetje veranderen. Echt heel praktisch.

Enkele looks


Dit is een héél simpele look die je gewoon kan dragen zonder dat het echt opvalt maar het geeft je een frissere uitstraling. De foto's zijn niet schitterend maar daar werken we nog aan.


Prijs

Ik betaalde €24,90 op sephora.fr
link
Wat ik niet veel vind voor dit setje, de verzendkosten naar België zijn wel €10 dus bestel je beter meer dan 1 artikel.

ONLINE BESTELLEN BIJ SEPHORA
De Franse Sephora-site (sephora.fr) levert ook aan België! Betalen kan met paypal of met bepaalde bankkaarten (Visa, American express,...).

Paypal 
Wil je online bestellen? Dan maak je best een paypal account aan. Je kan geld overschrijven van je bankrekening naar je paypal-account.
Eerst koppel je je bankrekening met je account, daarna is het mogelijk om geld over te schrijven. De overschrijving duurt ongeveer twee werkdagen. Daarna is het mogelijk om met je Paypal te betalen op de sephora-site.

Maak niet vlugvlug een paypalaccount aan. Lees alles rustig door en neem er zeker je tijd voor. Ken je iemand met een Paypalaccount? Wees niet bang om die om hulp te vragen.

Betalen op de sephorasite kan ook met Visa  en American express. Aangezien ik geen van beide heb kan ik jullie hier niet echt mee helpen.

Maak ook een sephora account aan, dat doe je hier

Meld je aan en begin te shoppen ! Vul je mandje tot je alles hebt en ga dan afrekenen. Bij sephora mag je 3 staaltjes kiezen, is dat niet super? Kies gewoon de goedkoopste levering, dit verandert toch automatisch naar €9,95. Kies dan voor de gratis verpakkingsdoos en als je wil kan je er nog een gepersonaliseerd berichtje bijvoegen. Daarna volgt de betaling (kies tussen paypal of bankkaart).
Aan de rechterkant kan je alles nog eens controleren. Kijk goed naar de aantallen!

Totaal onverwacht kwam mijn pakje al aan na 2 dagen! Echt een meevaller. Alles wat ik besteld had zat erin en  het was mooi verpakt. Ik zal het zeker nog eens doen.

Sephora verkoopt niet alleen sephoraproducten. Ook andere merken zoals OPI, Dior, Urban Decay, Too Faced, NARS en ga zo maar door.

Oef! Mijn eerste post zit erop. Hoop dat jullie hem leuk/nuttig vonden. Reacties steeds welkom! 

GROETJES AMBER



2 opmerkingen:

  1. Haii wat leuke en handig je blog! Ik probeer een lippenstift te bestellen maar ik kan niet kiezen voor Nederland.. klopt dat? Verzenden ze niet naar Ned?

    Groetjes Archana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ze verzenden wel naar Nederland maar dan moet je kiezen voor pas-bas of iets in die richting

    BeantwoordenVerwijderen