maandag 3 december 2012

NARS Foreplay cheek palette review & swatches

Ik denk dat er op elke beautyblog al eens over gesproken is geweest: de blush in de kleur 'Orgasm' van Nars. Hij is een van de meest populaire, meest besproken en meest gewilde blushes van dit moment. De kleur staat er om bekend iedereen te flatteren. Het is een mengeling van roze, perzik en gouden glitters.



Natuurlijk wilde ik hem ook wel eens proberen. Probleem: hij is (weeral) niet te koop in België én duur! Toen mijn lieve kleine zusje echter iets over liet komen van Sephora.fr en mij er nog eens lief bij vertelde dat ik nog iets voor mijn verjaardag mocht kiezen ging ik snel kijken of ze ook Nars verkochten. En ja hoor! Ik kon zelfs nog kiezen uit een gewone Nars Orgasm blush (29 euro) of een Nars Foreplay palette (49 euro, awch maar het was gelukkig een cadeautje, dank je Amber! Ik ben er heel blij mee!). In het Nars Forplay palet zitten ook nog eens de kleurtjes waaruit (volgens Nars) de Orgasm kleur bestaat. 4 kleurtjes in totaal dus. 3 blushes en 1 highlighter. Stiekem toch benieuw naar de andere kleuren van Nars vroeg ik heel lief of ik het Foreplay palette mocht bestellen.
(Hoe je dit kan doen kan je lezen in de blogpost van Amber waar ze haar Sephora medium palet bestelt).


De blush kwam toe in een mooi zwart kartonnen doosje met daarin nog eens een doosje met een grote foto van de binnenkant van het paletje op de verpakking. Dit doosje zit jammergenoeg al in de vuilbak en zoals je op de foto's vast wel zal zien heb ik het paletje ook al gebruikt. Het is zo mooi en handig (om mee te doen, niet om te gebruiken..)!

Het doosje zelf voelt een beetje rubberachtig maar voelt daardoor ook wel erg luxe. Het ziet er ook heel chique uit: mooi mat zwart met in simpele grote letters NARS. Je kan de kleur van de blush niet zien door de verpakking en ook niet op de verpakking zelf wat misschien wat onhandig kan zijn als je meerdere blushes van Nars hebt.
Als je hem opendoet (met een leuke 'klik') zie je een grote spiegel (heel handig!), over de blushes ligt een doorschijnend papiertje met in grote letters NARS op. In het doosje zelf vind je een matte felroze blush, een matte peachy blush, een goud-geelachtige highlighter en een grotere Orgasm blush. Er zit geen borsteltje bij maar dat vind ik totaal niet erg. Meestal gebruik ik bijgevoegde borsteltjes toch niet (wel in het begin toen ik make-up gebruikte) maar mijn grote blushkwast. Doordat het vier kleuren bevat vind ik het een ideale blush om mee te nemen in mijn handtas. Het heeft een eerder koele kleur en een matte en een schimmery warme kleur én een highlighter: ideaal!


Swatches:


De kleuren zijn mooi gepigmenteerd. Vooral de matte kleuren. Orgasm nog het minst van al maar zeker niet slecht. Ze blijven lang zitten, zeker een hele dag. Het enige nadeel is dat je wat moeilijk met je borstel in de drie klein paletjes geraakt en dat ze daardoor wat 'morsen' in elkaar. Maar dat neem ik er graag bij als ik daardoor 4 blushes mee kan sleuren in mijn handtas. 


De twee matte kleuren lijken wat fel maar zijn heel mooi op je gezicht. De highlighter heeft een echte lichtgouden kleur terwijl 'Orgasm' een meer rosé-gouden kleur heeft. Eigenlijk heb ik alle kleuren al evenveel gebruikt. Ik vind ze allemaal mooi. 


Hier zijn enkele dupes die ik volgens enkele andere blogs (pinkypolish en beautygloss) vond. Ik weet wel niet in welke mate beschikbaar zijn in België of verschillen van prijs. Dupes: Sleek rose gold, The Body Shop 04 golden pink, Make Up Store Lust, Milani Luminous, MAC springsheen en Wet 'n Wild Pearlescent Pink.

Hopelijk vonden jullie dit nuttig! 

Vele groetjes,

Kirsten

1 opmerking: