zondag 2 december 2012

ESSENCE Breaking Dawn collectie + Review

Breaking Dawn collectie: vanaf november 2012



Essence weet wat wij willen: eruit zien om op te eten! Door Edward natuurlijk. Bloedrode kaakjes met een vleugje highlighter en glinsterende, glanzende rode lipjes moeten het trucje wel klaren. Oh en ondertussen mogen er nog enkele special effectjes bovenop. Wat denken jullie van glitter eyeliner, pigmenten of speciale nagellak? De Essence breaking dawn collectie heeft het allemaal! 


Wat Essence zelf zegt:
"Team Edward en team Jacob zijn er klaar voor – het is eindelijk zover! de grote finale van de populaire Twilight Saga is binnenkort in de bioscoop te aanschouwen. vampieren en weerwolven bundelen voor de laatste keer hun krachten om te vechten tegen het kwaad. essence presenteert precies op tijd voor de lancering van de film de officiële make-up collectie voor BREAKING DAWN – Part 2. met mysterieuze kleuren van de dageraad, fantastische glanspigmenten maar ook donkere, dramatische effecten en bloedrode producten voor lippen en wangen: essence biedt ware vampierkracht voor alle meiden – until the break of dawn..."

bron: www.essence.eu


Vandaag review ik voor jullie de rode lipgloss (er is ook nog een donkerdere variant 'Alice Had A Vision'), de subtiele gouden lippenstift, de highlighter ook wel shimmer powder genoemd en de mooie donkerrode blush. Voor iedereen wel iets om leuk te vinden dus! Ik ga de nagellak niet reviewen maar heb al goede dingen erover gelezen. Die is dus zeker ook de moeite waard. Ik heb de producten in deze review wel al gebruikt. Ze zien er dus niet meer helemaal nieuw uit, sorry! Alles is te koop (voor beperkte duur) in het Kruidvat.

Ik zou willen zeggen: laten we beginnen met mijn persoonlijke favoriet maar.. Ik vind ze allemaal leuk! Dus laten we maar beginnen met het product dat ik tot nu toe het meest gebruikt heb: de blush.

De blush in de kleur 01 Renesmee Red:

Een ideale kleur voor de winter. Deze blush heeft een mooie donkerrode kleur, een beetje naar het bruine op. Baksteenrood zou ik hem noemen. Hij is niet shimmery, wat ik niet erg vind want ik kan hem ook nog altijd in combinatie met de highligher gebruiken en zo heb ik dus de keuze: draag ik vandaag een look met shimmers of niet? Ik vind het dan ook vreemd dat Essence zelf over shimmers begint wanneer het over de blush spreekt.
Hij is wel heel erg gepigmenteerd dus opletten! Het beste bouw je deze kleur een beetje op en neem je eerst weinig op je penseel. Zelfs met weinig product kan je een mooi bloedrood kleurtje op je wangen toveren dat een hele dag lang blijft zitten! Zo heb je net twee rode appeltjes, om in te bijten..




Wat Essence zelf zegt:
"Elegant bleek? durf te blozen! – en niet alleen wanneer een never-ending story in de bioscoop wordt bezegeld met een kus. Deze blush geeft wangen zachte en subtiel rode glinsterende accenten. De fluweelachtige textuur is gemakkelijk aan te brengen en geeft de bleke vampierlook een prachtige, elegante finish…"

Prijs: ik denk 2.89 euro

Het 'shimmer powder' in de kleur 01 Bella's Secret:

Een warm gouden highlighter voor een natuurlijk effect. Geen overdreven glitters. Je krijgt heel wat poeder voor een heel lage prijs, een echte aanrader! Op het eerste zicht is hij vrij dekkend en poederig (zie swatch) maar je kan hem echt goed uitwerken waardoor hij echt een mooie gouden glans geeft die een hele dag blijft zitten. Je kan hem dan ook gebruiken in combinatie met de blush. 



Wat Essence zelf zegt:
"De absolute must-have voor alle Twilight meiden! De delicate shimmer powder geeft je gezicht en lichaam een speciale gloed en laat je teint er prachtig uitzien – voor ultieme vampierverleiding."

Prijs: ik denk 2.99 euro

De lipgloss in de kleur 02 Renesmee Red:

Een mooie lipgloss. Niet echt superspeciaal, gewoon mooi. Hij dekt niet echt maar geeft een lichte rode schijn vol met rood-goudachtige glittertjes. Wel een heel speciaal applicatortje. Ik vind het wel goed werken. 




Wat Essence zelf zegt:
"Lippen als alice en rosalie! de lipgloss verleidt je met dramatisch rood en intens lila die een glanzende finish geven. De metallic effecten garanderen een ware Cullen style in het gevecht tegen de Volturi."


Prijs: ik denk 1.99 euro

De lippenstift in de kleur 01 A Piece Of Forever:

Wat een speciale lippenstift en zo budget geprijsd! Hij is heel subtiel en toch heel feestelijk met gouden glittertjes. Maar hij is niet alleen heel mooi, hij voelt ook heel verzorgend aan! Net een lipbalsem met gouden glittertjes. Het enige nadeel eraan vind ik dat als je hem indraaid hij niet helemaal weg is. Zo beschadig je hem nogal snel als je hem toedoet. Toch ben ik heel blij dat ik hem heb. Zoiets had ik nog nooit gezien.



Wat Essence zelf zegt:
"Een nachtelijke rendez-vous! Deze lipstick bevat fijne gouden glittertjes die ervoor zorgen dat zelfs vampieren knikkende knieën krijgen. Door de zijdezachte textuur en verwennende formule worden lippen superzacht, wachtend om gekust te worden door Edward…"



Prijs: ik denk 2.59 euro

Swatches:





Ik vind het een heel mooie collectie en ben blij met alles wat ik hieruit gekocht heb. Als ik toch mijn favorieten moet kiezen kies ik voor de blush en de lippenstift maar de lipgloss en het shimmer poeder zijn zeker de moeite waard voor de prijs.

Hopelijk vonden jullie het nuttig!
Nog vragen of comments? Laat ze hieronder achter.

Groetjes!

Kirsten

2 opmerkingen:

  1. echt heel mooi
    leuk dat het van twiligt is

    grtjs RP

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! Ik vind het ook wel iets hebben dat het van twilight is :) Veel plezier nog op de blog!

    BeantwoordenVerwijderen